Punto informatico Network
Login Esegui login | Non sei registrato? Iscriviti ora (è gratuito!)
Username: Password:
  • Annuncio Pubblicitario

visualizzatore eventi Errore1 in Applicazioni

Problemi con i sistemi operativi di casa Microsoft? Questa è la sezione che fa per te!

visualizzatore eventi Errore1 in Applicazioni

Messaggioda fiammetta60 » mar ago 07, 2007 2:57 pm

nel visualizzatore eventi mi ricorre un errore visto che ho il pc lento il puntatore del mouse(touch Pad) si blocca e x qualche secondo si blocca tutto poi riparte ma succede spessissimo.ho già inviato il log di hijack ho eliminato ciò che mi avete detto di eliminare ma il problema non si è risolto ora ho trovato nel visualizzatore eventi questa voce ripetuta molte volte:

Details
Product: Windows Operating System
ID: 2004
Source: PerfNet
Version: 5.2
Symbolic Name: PERFNET_UNABLE_OPEN_SERVER
Message: Unable to open the Server service. Server performance data will not be returned. The error code returned is in the first DWORD in the Data section.

Explanation
A performance monitoring program tried to open the performance counters for the Server service. The Server service could not respond to the request. The Server service is not running or is transitioning between starting and stopping or vice versa.

User Action
To determine whether the Server service is running, at the command prompt, type Net Statistics
A list of running services is displayed. If the Server service is not listed, at the command prompt, type Net Start Server

Version: 5.0
Symbolic Name: PERFNET_UNABLE_OPEN_SERVER
Message: Unable to open the Server service. Server performance data will not be returned. The error code returned is in the first DWORD in the Data section.

Explanation
A performance monitoring program tried to open the performance counters for the Server service. The Server service could not respond to the request. The Server service is not running or is transitioning between starting and stopping or vice versa.

User Action
To determine whether the Server service is running, at the command prompt, type Net Statistics
A list of running services is displayed. If the Server service is not listed, at the command prompt, type Net Start Server

--------------------------------------------------------------------------------

Currently there are no Microsoft Knowledge Base articles available for this specific error or event message. For information about other support options you can use to find answers online, see http://support.microsoft.com/default.aspx.

mi aiutate a risolvere per favore grazie PS.ho già pulito il registro con CCleaner ho usato spybot easy cleaner ho trovato un altro errore sempre nel visualizzatore eventi ma in SISTEMA è questo

Details
Product: Windows Operating System
ID: 7023
Source: Service Control Manager
Version: 5.0
Component: System Event Log
Symbolic Name: EVENT_SERVICE_EXIT_FAILED
Message: The %1 service terminated with the following error:
%2

Explanation
The specified service stopped unexpectedly with the error indicated in the message. The service closed safely.

User Action
To troubleshoot the error:

Review the error information displayed in the message.
To display the WIN32_EXIT_CODE error that SCM encountered, at the command prompt, type
sc query service name
The information displayed can help you troubleshoot possible causes for the error.

Version: 5.2
Symbolic Name: EVENT_SERVICE_EXIT_FAILED
Message: The %1 service terminated with the following error:
%2

Explanation
The specified service stopped unexpectedly with the error indicated in the message. The service closed safely.

User Action
To troubleshoot the error:

Review the error information displayed in the message.
To display the WIN32_EXIT_CODE error that SCM encountered, at the command prompt, type
sc query service name
The information displayed can help you troubleshoot possible causes for the error.

--------------------------------------------------------------------------------

Related Knowledge Base articles
You can find additional information on this topic in the following Microsoft Knowledge Base articles:
• You cannot start the Windows Firewall service in Windows XP Service Pack 2
Describes that you cannot start Windows Firewall after you install Windows XP Service Pack 2. This article provides steps for troubleshooting startup problems with the Windows Firewall service.
• Adding or removing a program may generate Event ID 7023
When you add or remove a program by using Add/Remove Programs in Control Panel, the following event may appear in the system log: Event Type: Error Event Source: Service Control Manager Event ID: 7023 Description: The Application Management...
• You cannot create a network connection after you restore Windows XP
Fixes a problem with a restored installation of Windows XP SP1 that cannot create a network connection.
• When you disable the Windows Firewall service on your Windows XP Service Pack 2-based computer, the Computer Browser service stops after five minutes and Event ID 7023 is logged in the Event Viewer
Describes a fix for an issue in Windows XP Service Pack 2 (SP2) where the Computer Browser service stops after five minutes and Event ID 7023 is logged in the Event Viewer System log when you disable the Windows Firewall service.

grazie x l'aiuto
fiammetta60
notebook Acer 5600AWLMI 1.86 GHz 533 MHz 512MB DDR2 XP SP2
fiammetta60
Aficionado
Aficionado

Messaggioda crazy.cat » mar ago 07, 2007 7:35 pm

Il primo errore è praticamente sconosciuto, per il secondo sono arrivato ad una pagina della microsoft con 3000 soluzioni di cui nessuna sarà utile.
Quando i molti governano, pensano solo a contentar sé stessi, si ha allora la tirannia più balorda e più odiosa: la tirannia mascherata da libertà.
crazy.cat
MLI Hero
MLI Hero

Torna a Sistema Operativo